De meest zekere keuze in ballastwaterbehandeling
Alfa Laval ondersteunt de scheepvaartindustrie al meer dan 100 jaar en is actief in de behandeling van ballastwater sinds deze werd geïntroduceerd. Alfa Laval PureBallast 3 is niet alleen op zichzelf al een betrouwbare keuze, maar ook door de wereldwijde organisatie die erachter staat.
Soepele ballastwaterbehandeling met Alfa Laval PureBallast 3
Hoewel het hoofdkantoor zich in Japan bevindt, heeft Dowa Line al meer dan 35 jaar vestigingen in Noord- en Zuid-Amerika. Het bedrijf is niet alleen een van de toonaangevende Japanse vrachtvervoerders op de Amerikaanse markt. Het is ook een 'early adopter' van ballastwaterbehandelingstechnologie en heeft heel wat ervaring met Alfa Laval PureBallast 3.
Dowa Line heeft sinds 1981 contractvervoersdiensten ontwikkeld in Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, inclusief de Caribische regio. De schepen van het bedrijf vervoeren graan, kunstmest, bauxiet en suiker, samen met een breed scala aan andere bulkgoederen.
Dowa Line is een van de voorlopers als het gaat om naleving van de milieuwetgeving. Dat is duidelijk merkbaar in de behandeling van ballastwater, waarmee het bedrijf ongezien veel praktische ervaring heeft.
Lees het volledige verhaal
KOTC chooses Alfa Laval PureBallast 3 for ballast water treatment throughout its fleet – including VLCCs
Kuwait Oil Tanker Company (KOTC) is one of many ship owners choosing UV ballast water treatment over electrochlorination for large ballast water flows. Alfa Laval PureBallast 3 will be installed on vessels throughout the KOTC fleet, including VLCCs with flows of 6000 m3/h each.
Founded in 1957, KOTC has a present fleet capacity of around 2.4 million barrels – roughly the equivalent of Kuwait’s daily oil production. Of the 28 vessels KOTC owns, 12 are VLCCs with a deadweight of over 300,000 tonnes. These massive tankers will now be retrofitted with Alfa Laval PureBallast 3, which will also be the choice for VLCC newbuilds and the smaller vessels under KOTC ownership.
“PureBallast 3 is the right equipment to have on bigger ships like VLCCs,” says Jamil Al-Ali, Manager Fleet Engineering Group at KOTC. “Alfa Laval has a tried, tested and proven system for supporting that huge capacity of ballast water without delays to the cargo operations.”